Přes fakt, že na některých úsecích mohou nově jezdit vlaky rychlostí až 100 km/h, cestující při pohledu na hodinky téměř nepoznají rozdíl. Na 66 km dlouhé trati z Jeseníku do Zábřehu na Moravě ušetří sotva dvě minuty – aktuální jízdní řád hovoří o délce cesty 1 hodina 32 minut, dle nového jízdního řádu platného po rekonstrukci bude cesta činit rovnou hodinu a půl. Při cestování z Jeseníku do Šumperka zůstává dokonce vše při starém – přímý železniční spoj (Os 3612) vás do Šumperka dopraví za 1 hodinu 44 minut.
Je jasné, že vzhledem k terénu, jakým je trať vedena a absenci elektrifikace se zázraky čekat nedaly, výsledná časová úspora přesto nenaplnila očekávání a prognózy před zahájením stavby.
Rozuzlení má také spor s původním dodavatelem stavby, česko-maďarským konsorciem Klement A-Híd. Právě neschopnost dané firmy řádně zahájit stavbu v roce 2015 měla za následek, že se rekonstrukce soutěžila znovu a cestující jezdili autobusy celé dvě sezóny. Vyměřené penále ve výši 59 milionů Kč splatí Správě železniční dopravní cesty formou dodávek materiálu na stavby železnic (např. kolejnic). SŽDC tímto považuje spor za vyřešený.
Snad se jedná o poslední tečku za stavbou, které cestujícím z Jesenicka komplikovala život déle, než bylo záhodno.
(jj), 28.11.2016 11:23, zobrazení: 5402 Zpět
|  | |  |  Optimalizováno pro rozlišení 1024x768 obrazových bodů a 16 bitovou barevnou hloubku (HiColor) | | |