Jesenický týdeník Online Jesenický týdeník
Dnes je pátek 19.04.2024 11:54, jste 20509152. návštěvník přihlášený jako guest.

Internetová kavárna a klub Plíživá kontraInternetová kavárna a klub Plíživá kontra
 

Diskuzní forum
Výpis příspěvků ke článku:


Nový příspěvek

: [Odpovědět]
www:

16.9.2004 18:02

pn: Re:Re: Tunel pod ČHS [Odpovědět]
www:
Mate pravdu. Velke mnozstvi kamionu Jesenicku (resp.prirode)nijak neprospeje. Drobnemu podnikatelstvu a urcitemu zuzeni rad nezamestnanych castecne "ano". Nikdo Vam doposud "fundovane neodpovedel", jak se tunel vyplati? Vemte otazku obracene. Cemu vsemu vdecime, jsme-li od zbytku CR izolovani horami. Temer nulovy prumysl(rozumej nejen vyrobni), temer nulova kupni sila, velice nizka zivotni uroven, problematicka a casovac dostupnost turistu, potazmo nizsi naplnenost letnich a zimnich navstevniku Jesenicka,... Vice nez 18% nezamestnanych - na 1.prac.misto 76cekatelu,... Zkratka mame byt na co hrdi. Za to vsak mame krasnou, ale vykacenou prirodu, vybetonovane reky (Bela), kde kdysi byl ricni zivot.... Takze mnoho pozitivniho z toho, ze jsme dopravou a horami izolovani, nemame. Ale muzeme jezdit do Glucholaz a jinych mest na blesi trhy :-)
4.2.2004 15:17

Marek Dostál: Re: Tunel pod ČHS [Odpovědět]
www:
Zatím mi nikdo uspokojivě a fundovaně neodpověděl, jak se může taková gigantická stavba vyplatit, pokud sem nenatáhne velký počet kamionů. A zatím mě nikdo nepřesvědčil, že velké množství kamionů Jesenicku nějak prospěje.
4.2.2004 9:19

Pavel Šimon: Tunel pod ČHS [Odpovědět]
www: www.realityjesenik.cz
Pan CHovanec si bude pamatovat, že jsem to byl já kdo před asi 10 lety otevřel v tomto tisku problém tunelu pod ČHS. Nepamatuji si nyní pod jakým názvem. O to více si pamatuji, že odpověď na sebe nenechala dlouho čekat a následující týden jako odpověď byl otištěn článek odpůrce pod názvem "Tuneláři". Dokonce mám pocit, že teprve krátce na to tento "ekonomický pojemů poprvé využil pozdější premiér Zeman proti Klausově reformě ekonomiky. Ale nyní k "našemu" tunelu. Dnes stejně tak jako před 10 lety zastávám konzistentní názor, že tunel pod ČHS je jen prostředkem k objevení většího počtu spokojených návštěvníků našich českých hor. Myslím si, že obdiv si zaslouží soukromá firma Lesostavby Olomouc, že se do tohoto náročného projektu pouští. Taková firma musí nejlépe vědět jak zajistit a splnit veškeré ekologické podmínky, domnívám se že lépe než neinformovaný rádoby ekolog. Více není nutné uvádět. Znovu opakuji, že pro tento region je to jen dílčí posun k ozdravění ekonomiky. Je to opravdu na delší rozbor, který jsem ochoten dál komentovat. Tento region postrádá impulsy ke zvýšení ekonomického potencionálu zejména v oblasti lehkého průmyslu, stavebnictví a služeb. Potýká se přirozeně s vysokou nezaměstnaností, nízkým průměrným výdělkem, nízkou průměrnou vzdělaností a odchodem zvláště mladých lidí do velkých měst nebo legálně i nelegálně do ciziny. Zejména to poslední je bolestivé z hlediska budoucnosti. Prosím abychom se nehádali zda tunel ano či ne. Zkusme o něm uvažovat jako o jednom prostředku ke zviditelnění našeho mikroregionu bez předsudků.
Svůj názor podpořuji také tím, že se zabývám realitami a ekonomikou obecně, takže znám potřeby našich návštěvníků.

Pavel Šimon
info@realityjeseník.cz
www.realityjesenik.cz
3.2.2004 11:24

maca: Re:Re: Aby bylo jasno, tunel pro Vas nestavi Charita. [Odpovědět]
www: maca.pc.cz
Takže podle zkušeností z Alp za všehno negativní, co ten tunel přinese, nebudem platit my, ale až naši potomci. Tak to mě teda těší...

CHLÍV!!!

2.2.2004 1:22

maaca: Re:Re: Aby bylo jasno, tunel pro Vas nestavi Charita. [Odpovědět]
www:

2.2.2004 1:16

p.n.: Re: Aby bylo jasno, tunel pro Vas nestavi Charita. [Odpovědět]
www:
Clovece, co to tu tvrdite! Jen pro upresneni: jak jste prisel na to, ze Prerov je v nezamestnanosti hluboko pred nama? Soucasna mira nezamestnanosti na Prerovsku je 13,8%, na Jesenicku 18,2%!!!Jsme na krasnem 8.miste v celorepublikovem prumeru. Preov je az 16. Za to vsak v prirustku nezamestnanych jsme suverene nejlepsi. V poctu uchazecu na 1prac.misto pripada u nas 76osob, trumfli nas jen Litomerice. V Prerove jich je jen 32. Takze nevim, zda-li umite alespon radne cist, ci se orientovat v textu.
Co se tyce tech Vasich cisel o prumerne doprave (zatim) imaginarnim tunelem. Jste myslim, mimo mysl. Srovnavat tranzitni evropskou spojku Hamburk-Mnichov-Innsbruck-Milano-... s tunylkem pod Cervenohorskym sedlem je prinejmensim usmevne. A mimochodem ta skareda jizva v udoli Bele je vybudovana lidskou rukou. Nevim, kdo chytre vymyslel, aby misto krasne zive reky, vznikl vybetonovany a vykamenovany mrtvy kanal. V kazdem pripade, ta jizva jiz zde je. Jak se proti tomu postavili tolik ukriceni ochranari a zeleni? Vubec nijak.
Abych nezapomnel. Misto tunelu zde bude krasne zrekonstruovana silnice pres CHS. Plocha, ktera se bude muset vykacet, je kapku vetsi nez plocha nutna pro vykaceni lyzarskeho centra pod Tocnikem. To taky ochrancum prirody nevadi.
Resume : Takze ani vykaceny les, ani tuny prachu, a husta mlha vyfukovych zplodin - rozumej, ona ta nakladni i osobni auta musi ve stoupanich radit. To je v poradku, ruku v ruce s ochranou prirody,... Ale krasnou reku, do nedavna nedotcenou, tu si nechame vybetonovat,... Ach ta ochrana priroy , ach ta ekologie...
Skoro jsem opomnel Vasi zminku, ktera ma vyvratit skutecnost, ze vetsina horskych alpslych oblasti byla do urcite doby ekonomicky na 0. Doporucuji, neposlouchejte nazory jinych. Vyjedte do techto oblasti a ptejte se (pokud to umite). Ne vsak soucasnych starostu, ale obycejnych lidi, kteri si jeste pamatuji dobu pred vybudovanim infrastruktury. Tedy dobu bez tunelu, dalnic,... Ono se jim tehdy zilo trochu jinach. Samozrejme dnesni predstavitele obci musi resit dnesni problemy (vlivy dopravy,...) - to vsak nejsou problemy tehdejsi doby, totiz existencni.
Takze jeste jednou - ach ta ochrana.
20.1.2004 7:43

Tom Hrad.: Aby bylo jasno, tunel pro Vas nestavi Charita. [Odpovědět]
www:
Jesenicko - jedno z nejlepsích a nejkrasnejsich míst k zivotu! Má jenom smulu, ze si to vetsina jeho obyvatel nevidi.
co rikate tomuto vyroku? Ano, da se rici, ze je tu spousta nezamestnanych, ceny vysoke, a tak dal. Pokuste se to vsak srovnat s jinymi misty a nedelejte si iluze, ze jde o raj, od nas oddeleny horami. Pro ilustraci: asi pred 1,5 roky jsem nasel v jakesi statistice, ze v nezamestnanosti bylo Prerovsko na tom pomerne dosti pred nama. A to, prosim, lezi na urodne rovine s dostupnosti jako vino.
Ja povazuji tunel za nestesti. Ne jakykoliv tunel, smiril bych se treba s zeleznicnim, nebo pro mistni dopravu, treba do 3,5 tuny. Ten nam tady ale nikdo nepostavi. Pokud se mluvi o tunelu, tak vzdy jen tranzitnim. Jiny nez ten predimenzovany, pro tisice aut, ktere denne Jeseniky plynule projedou, s dosti vysokym mytnym, ani nikdy nebyl na poradu dne. Maly tunel pro mistnaky by byl ekonomicky nesmysl a nenasel by se zadny investor. Pripominam, ze Charita silnice jeste nestavi. Vsimnete si, ze o tunelu stavenem pro nas nikdo primo nehovori, avsak lide "to radi slysi" a veri tomu. Jak napsal znalec Ing. Pavel Hron, pokud ma byt CHS tunel staven pro Jesenicaky, tak je zrejmym ekonomickym nesmyslem. Pokud je ale zamyslen pro dopravu z Jihu na Sever, tak potom je na miste zvolit prumernejsi krajinu, nez je centralni cast CHKO s masivem Hrubeho Jeseniku.
Znam dost lidi, kteri odtud chteji odejit - do prumernejsi krajiny za vyssim zivotnim standardem, nez maji tady. Znam vask i dost lidi, kteri se na Jesenicko pristehovali. Take pro zvyseni zivotniho standardu. Jsou to obyceljni lide, casto z velkych mest. Pristehovali se sem pro vcelku klidne a zdrave prostredi a trochu jiny, mnohym lidem blizsi zivotni styl, a to i za cenu, ze si zde mene vydelaji. Maji moznost, stejne jako my, si vybrat, kde budou zit (smozrejme vim, stehovani neni jednoduche) a cemu daji prednost. Ta by s tunelem zmizela. A nemylte se, podobnych regionu, jako je ten nas, moc neni.
Dokazete si predstavit 5 000 000 aut rocne, tj. 13 650 aut denne a 3 auta (vetsinou velka)za 10 sekund v silnem provozu? (vychazim z relativne znamych udaju). Udolim Bele, hlubokym zarezem v severnim svahu m. Jesenik, nejaka premosteni, hucici siroka spinava jizva v krajine. V tom byste chteli zit? Ja ne. K tomu prece clovek nemusi byt ochrance prirody.
15.12.2003 1:59

Tom Hradil: Re:Re:Re:Re: už bolo načase [Odpovědět]
www:
Clovece, co to tvrdite? Cituji:
>>Je ...zvlastni, ze system dopravy (tunelu) pomohl vicero lokalitam v Alpskych horskych oblastech. Proc by to nemelo platit u nas? <<
Jste si timto tvrzenim jist? Mam dojem, ze to je naopak jeden z nejvestich argumentu proti. Prosim, opravte me nekdo, pokud se mylim: Az do uverejneni jisteho clanku v JT Special, se zastupitele obce Bela p. Pradedem v podstate vyrazne pro tunel. Ocekavali navaly navstevniku, zastupy lyzaru pro nove sjezdovky... Po uverejneni asi trochu zapochybovali - jeli se presvedcit do Tytolska na situaci v necem dosti podobnou te nasi mozna za par let. Od starosty nektere tamni obce se dozvedeli, ze tunel a spol krajinu i obce spíse ochudil. Navic lide si navykli dojizdet za praci do mest a casem ztratili motivaci se vracet. Pokud by mohli, vzali by sve rozhodnuti o stavbe nazpet (diky niz prichazi projizdi jejich okolo jejich obce relativne husta doprava), jsou v tom vsak uz v podstate zcela bezmocni. Pokud vim (Clanek o tom byl take v JT), od teto navstevy - "zkusennosti z Alp", je obec Bela p.P. v podstate jednoznacne proti!
15.12.2003 1:58

Tom Hradil: Re:Re:Re:Re: už bolo načase [Odpovědět]
www:
Clovece, co to tvrdite? Cituji:
>>Je ...zvlastni, ze system dopravy (tunelu) pomohl vicero lokalitam v Alpskych horskych oblastech. Proc by to nemelo platit u nas? <<
Jste si timto tvrzenim jist? Mam dojem, ze to je naopak jeden z nejvestich argumentu proti. Prosim, opravte me nekdo, pokud se mylim: Az do uverejneni jisteho clanku v JT Special, se zastupitele obce Bela p. Pradedem v podstate vyrazne pro tunel. Ocekavali navaly navstevniku, zastupy lyzaru pro nove sjezdovky... Po uverejneni asi trochu zapochybovali - jeli se presvedcit do Tytolska na situaci v necem dosti podobnou te nasi mozna za par let. Od starosty nektere tamni obce se dozvedeli, ze tunel a spol krajinu i obce spíse ochudil. Navic lide si navykli dojizdet za praci do mest a casem ztratili motivaci se vracet. Pokud by mohli, vzali by sve rozhodnuti o stavbe nazpet (diky niz prichazi projizdi jejich okolo jejich obce relativne husta doprava), jsou v tom vsak uz v podstate zcela bezmocni. Pokud vim (Clanek o tom byl take v JT), od teto navstevy - "zkusennosti z Alp", je obec Bela p.P. v podstate jednoznacne proti!
15.12.2003 1:57

Tom Hrad.: Tunel pro Vas nestavi Charita. [Odpovědět]
www:
Jesenicko - jedno z nejlepsích a nejkrasnejsich míst k zivotu! Má jenom smulu, ze si to vetsina jeho obyvatel nevidi.
co rikate tomuto vyroku? Ano, da se rici, ze je tu spousta nezamestnanych, ceny vysoke, a tak dal. Pokuste se to vsak srovnat s jinymi misty a nedelejte si iluze, ze jde o raj, od nas oddeleny horami. Pro ilustraci: asi pred 1,5 roky jsem nasel v jakesi statistice, ze v nezamestnanosti bylo Prerovsko na tom pomerne dosti pred nama. A to, prosim, lezi na urodne rovine s dostupnosti jako vino.
Ja povazuji tunel za nestesti. Ne jakykoliv tunel, smiril bych se treba s zeleznicnim, nebo pro mistni dopravu, treba do 3,5 tuny. Ten nam tady ale nikdo nepostavi. Pokud se mluvi o tunelu, tak vzdy jen tranzitnim. Jiny nez ten predimenzovany, pro tisice aut, ktere denne Jeseniky plynule projedou, s dosti vysokym mytnym, ani nikdy nebyl na poradu dne. Maly tunel pro mistnaky by byl ekonomicky nesmysl a nenasel by se zadny investor. Pripominam, ze Charita silnice jeste nestavi. Vsimnete si, ze o tunelu stavenem pro nas nikdo primo nehovori, avsak lide "to radi slysi" a veri tomu. Jak napsal znalec Ing. Pavel Hron, pokud ma byt CHS tunel staven pro Jesenicaky, tak je zrejmym ekonomickym nesmyslem. Pokud je ale zamyslen pro dopravu z Jihu na Sever, tak potom je na miste zvolit prumernejsi krajinu, nez je centralni cast CHKO s masivem Hrubeho Jeseniku.
Znam dost lidi, kteri odtud chteji odejit - do prumernejsi krajiny za vyssim zivotnim standardem, nez maji tady. Znam vask i dost lidi, kteri se na Jesenicko pristehovali. Take pro zvyseni zivotniho standardu. Jsou to obyceljni lide, casto z velkych mest. Pristehovali se sem pro vcelku klidne a zdrave prostredi a trochu jiny, mnohym lidem blizsi zivotni styl, a to i za cenu, ze si zde mene vydelaji. Maji moznost, stejne jako my, si vybrat, kde budou zit (smozrejme vim, stehovani neni jednoduche) a cemu daji prednost. Ta by s tunelem zmizela. A nemylte se, podobnych regionu, jako je ten nas, moc neni.
Dokazete si predstavit 5 000 000 aut rocne, tj. 13 650 aut denne a 3 auta (vetsinou velka)za 10 sekund v silnem provozu? (vychazim z relativne znamych udaju). Udolim Bele, hlubokym zarezem v severnim svahu m. Jesenik, nejaka premosteni, hucici siroka spinava jizva v krajine. V tom byste chteli zit? Ja ne. K tomu prece clovek nemusi byt ochrance prirody.
15.12.2003 1:24

stanek: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re: už bolo načase [Odpovědět]
www:
Tak to teda opravdu nevim, co si pod pojmem "cestovni ruch" predstavujete. Definujte mi presne ten pojem, prosim. Z ceho teda myslite {pokud teda myslite, ze to neni cestovni ruch :), zijou vsichny ty mistni apatrmany a penziony {o tech kteri pronajimaji v soukromi ani nemluvim} ??????? Co konkretne si myslite, ze se tim tunelem zlepsi????? Neni nakonec problem cestovniho ruchu jen problemem umet neco nabidnout a necim upoutat a pobavit??????? Myslite ze Jesenik (s tunelem nebo bez nej) tohle muze nabidnout ?????? Ja myslim, ze ne. Pokud myslite, ze ano, tak jste asi naivka :))))
12.12.2003 16:24

PN: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re: už bolo načase [Odpovědět]
www:
Odvolavat se, ze diky vybudovane magistrale na Praded, je v Jesenikach rozvinuty cestovni ruch je idiotstina. Takze pokud Vam k celkove rozvinutosti CRuchu staci mezi Ovcarnou a Pradedem asfaltka zahlcena vikendovymi pesaky, tak mi je Vas lito. To je totiz z celkoveho turismu trochu malo. Slava pradedske magistrale, potazmo slava rozvinutemu cestovnimu ruchu.
8.12.2003 10:38

stanek.j: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re: už bolo načase [Odpovědět]
www:
Clovece,
to si snad delate srandu nebo asi ziju na Marsu nebo co. Napsat ze v Jesenikach zadny cestovni ruch neni :]]]]]]]]]]]].
Zkousel jste v poslednich 20 letech jit pesky treba na Praded ????? Pres tech 2000 lidi v obou smerech tam pomalu ani nedojdete. A jestli tohle neni cestovni ruch, tak uz tomu nerozumim. Mozna si to predstavujete jako ze dalnice bude az na Praded - vsude beton, aby meli ti prazaci kde parkovat :))))))))). To neni cestovni ruch to je nocni mura. Tenhle kraj je chudej a vzdycky bude a myslet si, ze nejaka dira pod kopcem sem prinese prosperitu a blahobyt je absurdni hloupost. Jediny co to prinese jsou problemy. Navic, co jsem z vasi diskuze pochopil je to, ze kdyz se clovek ozve proti veci, ktera se ho tyka, hned je to ekologicky maniak. A s tim souhlasit nemuzu. Takze: Tunelu zdar a betonu zvlast !!!! :))))))))))))))
7.12.2003 23:34

P.Neugebauer: Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re: už bolo načase [Odpovědět]
www:
Jako hrach na zed, diskuze vedena v tomto duchu nema vyznam. Ale jsem rad za Vas nazor. Vy mate strach, aby nas "jesenicky turismus" neutrpel ujmu? Zatim zde temer zadny cest.ruchu neni a pravdepodobne jeste dlouho nebude. Nebo, ze by se vybudoval sam? A dokonce i bez prijezdove komunikace? Jak asi uvazuji potencionalni spotrebitele CR? Prazak sedne do auta a za 1,5 hodiny sedi na parkovisti ve Spindlu. Brnak je za 2hodky v Ramsau (rozumej na Dachsteinu). Ale pozor, mavnutim proutku je presvedcime, ze ten pravy raj je prave v Jesenikach. Resp. prochazku rajem poznaji v noci ve vanici na neprujezdnem CHS. Do rana je humor prejde. Ale dobre jim tak, mohli byt za polovicni cas v Alpach. Jenze to by zase nepoznali "Jesenicky paradise".
5.12.2003 14:19

marek: Re:Re:Re:Re:Re:Re: už bolo načase [Odpovědět]
www:
Srovnání se spojkou sever - jih (Hamburg, Mnichov, Innsbruck - Milano, Janov, Rim,..) je možná hloupost dnes, ale investor sám (Lesostavby)hovoří o budoucím napojení na dálnici z Wroclavi, cituji: "Nejpodstatnější činitel, který učiní napojením na dálniční síť Polska na dálniční síť České republiky tuto komunikaci důležitou spojnicí obou států s tím, že převezme část nákladní dopravy v souvislosti s rozvojem podnikání v oblasti Jesenicka jižní části Polska a střední a jižní Moravy.". Opravdu nakonec tunel bude sloužit k dostupnosti Jesenicka? A opravdu se mnohonásoběn zvýšená doprava neprojevé negativně na životním prostředí a následně na turistickém ruchu?
5.12.2003 13:34

Petr Neugebauer: Re:Re:Re:Re:Re: už bolo načase [Odpovědět]
www:
Svata pravda. Sirsi zaber pohledu, to je ono. Ne z se Rakousko stalo zemi, kde je turismus hnaci silou celeho HDP, vypadala vetsina oblasti kapku jinak. Salase, zemedelstvi, pastevectvi, lesnicky prumysl,... (samozrejme krom nekolika malo mist, ktera byla pro svou krasu vybudovana jiz Rimany). Zadna sport.centra, vleky, lanovky, penzionky ci luxusni hotely. Tento druh prumyslu se rozvijel ruku v ruce s pristupenim krajiny - rozvoj dopravy, budovani dalnic, tunelu apod. Takze ono to je opravdu o sirsim rozhledu :-) A jsme u zizkavani nazoru obcanu bydlicich v danych vesnickach. Je nutno se jich ptat, jak ze se jim to vlastne tehdy bydlelo a zilo, potazmo co jim tyto vyhody turismu (nejprve zpristupneni krajiny) prinesly. Neni problem usporadat exkurzi do vytipovanych oblasti a ptat se Buergermeisteru na nevyhody, hluk a dalsi negativa spojene s rozvojem. Pokud by se diskuze vedla smerem - co tato doba rozvoje dopravy a turismu prinesla konkretnimu mistu, asi by ucastnici exkurze prijeli s jinymi nazory. Mimochodem srovnavat Brennersky prusmyk s tunylkem pod CHS smrdi hlouposti. To je totiz spojka sever - jih (Hamburg, Mnichov, Innsbruck - Milano, Janov, Rim,..). Je lepsi si potrebne informace radne overit a nejlepe vychazet z vlastni zkusenosti. To je totiz k nezaplaceni.
3.12.2003 21:05

Marek Dostál: Re:Re:Re:Re: už bolo načase [Odpovědět]
www:
Když už se tu hovoří o alpských zemích, proč se tak bránili znovuotevření tunelu pod Alpami pro kamiony po té co byl po havárii tři roky zavřený? Během těch tří let se jim tam začali vracet turisté, zmizel smog v údolí, měli klid... Vždyť i členové zastupitelstev z Bělé i z Loučné byly svého času v Alpách, bohužel si nepamatuji to místo, kde mají obdobné podmínky a obdobný tunel jaký by měl být tady. Ten tunel tam mají už pěkných pár let a nic pozitivního jim nepřinesl. Ano, podívejme se na věci širším pohledem, o tom to je! O jaké izolovanosti a o jakém skanzenu to mluvíme, když za pár měsíců jsme v EU, Polsko také a od severu je Jesenicko dostupné snadno...
3.12.2003 14:07

Petr Neugebauer: Re:Re:Re: už bolo načase [Odpovědět]
www:
Predpokladam, ze oblak dymu u rozjizdejiciho se kamionu pri vyberu mytneho bude nepomerne mensi nez pri kazdem zarazeni rychlostniho stupne ve stoupani. Mimochodem silnice pres CHS se klikati serpentinami (a neni jich zrovna malo, 15?). Staci si vsimnout sedaveho porostu okolo techto zakrut a cloveku je ihned jasne, ze za to mohou naprosto zdravi prospesne exhalace - pouze vsak pro ropaky :-)
>>... a ještě něco, jsem zvědavý, kolik lidí bude tunelem dojíždět za prací? <<
To je absurdni. no comment.
Je prapodivne zvlastni, ze system dopravy (tunelu) pomohl vicero lokalitam v Alpskych horskych oblastech. Proc by to nemelo platit u nas? Je hloupost si myslet, ze otevrenim tunelu se vsech 16% nezamestnanych rozprchne po sumperskem okrese. Je velmi dulezite videt vse v sirsim rozhledu.
Tunel nestavme, celou lokalitu jesenicka izolujme a povyhravejme vsechny top.zebricky v nezamestnanosti a celkove zivotni urovni. Mozna se pak konecne dockame urcite pocty: totiz skanzeny maji znacne financni podpory a jsou-li udrzovany, tesi se i hojne navstevnosti. To pak budou prijmy!
1.12.2003 15:23

Marek Dostál: Re:Re: už bolo načase [Odpovědět]
www:
"Vzdyt co je vice ekologicke? funici nakladak, jedouci 20km/h, nechavajici za sebou oblak dymu, nebo nakladak, ktery jede na ctvrt plynu. Nepotrebuje ani radit, ani zbesile brzdit - proc taky, jede tunelem."
A co je více ekologické? Cca 300 funících kamionů, nebo cca 7000 kaminonů na "čtvrt plynu" (viz. odhady počtu vozidel na www.cstunel.cz)? A že nepotřebují řadit není pravda, protože před tunelem budou muset zastavit, bude se tam totiž vybírat mýto. Takže chvilku postojí, zakouří z výfuků, zařadí jedničku a ztěžka se rozjíždějící a dýmící kamion zmizí v tunelu... a ještě něco, jsem zvědavý, kolik lidí bude tunelem dojíždět za prací? Pochybuji, že to bude nějak významné číslo, nevšiml jsem si, že by v Šumperku byla taková poptávka po práci.
28.11.2003 14:38

petr: Re:Re: pro autora článku [Odpovědět]
www:
ty se za sebe stydis, ze se nepodepises? Nebo se svedomi pomalu hlasi a ty zjistujes, ze ten tunel asi postupem casu bude stale vice nutnosti.
26.11.2003 11:27

Petr Neugebauer: Re: už bolo načase [Odpovědět]
www:
Neda se jinak, nez souhlasit. Samotna krasa hor raj turistiky nevybuduje. Chceme-li srovnavat uchvatne kouty zeme versus tunely a pristupove cesty, mrkneme se napr.do Alp. Kdo zavital timto smerem, muze se nad prapodivnymi snahami tzv.ekologu jen usmivat. Vzdyt co je vice ekologicke? funici nakladak, jedouci 20km/h, nechavajici za sebou oblak dymu, nebo nakladak, ktery jede na ctvrt plynu. Nepotrebuje ani radit, ani zbesile brzdit - proc taky, jede tunelem. Katastrofou bude, jestli se tunel nepostavi, ale celkove zrekonstruuje silnice pres CHS. Doprava totiz nebude opadat, nybrz se rozvijet. Nezijeme v polovine 20.stoleti, kdy zde projelo 20aut denne. Mozna by meli "ekologe" jiz v samotnem zakladu zmenit sve mysleni a pretransformovat se na dnesni dobu. Kolika autum musi odejit brzdy (kolik lidskych zivotu), aby se i tento fakt bral v uvahu. Mozna by jen stacilo, aby nektery vlivny cinitel zustal v zime o pulnoci v neprujezdnem CHS. Nikde nic, jen zima, snih a tma. On by do rana jiste prisel na rozumny argument, proc tunel schvalit(a neposlouchat hloupe naseptavace se zelenou paskou na ocich). Problem nezamestnanosti a vysokych jesenickych vydelku vzpominat nemusim. Kazdy vi, ze dojizdet do prace 20-30 minut neni prekazkou. Tim by se trh prace dozajista zmenil (a mezdy take). Kdyz jsme u tech mezd: dulezitym fenomenem ochrancu je totiz jejich mesicni prijem. Na jihozapad od nas jsou tyto organizace vyplaceny s velkou mirou obecnich rozpoctu. Kolik by asi vyplatil mistni urad ochrancum na mzdy, kdyby zjistil, ze potiranim turistiky a zamernou izolaci kraje dochazi k poklesu hladiny v pokladne, rustu (nebo nesnizovanim) nezamestnanosti,... Jinak preji hezky den
26.11.2003 11:20

P.Procházka: Re:Re: Tunel a souvislosti [Odpovědět]
www:

20.11.2003 10:00

chovanec: Re: Tunel a souvislosti [Odpovědět]
www:
Dovolím si polemizovat s částí článku týkající se JT. Samozřejmě že díra v hoře, která vede odnikud nikam může ekologicky prospět Červenohorskému sedlu (pokud přes ně nebude nikdo jezdit &#8211; cesta však má být zachována i po eventuální výstavbě tunelu). Problém je v tom, že nejde jen o díru v hoře , ale o celý navazující komplex staveb a zejména provoz na nich. A to by snad mělo být taky součástí posuzování. Takové posouzení ekologické vhodnosti tunelu, resp. vytržení z kontextu považuji za skandální právě od ministerstva životního prostředí. Zdůrazňuji, že nikdy jsem nebyl a nejsem ekologický aktivista, ale chci, aby z mých daní placení úředníci odváděli dobrou práci. Já bloud.
19.11.2003 20:06

P.Procházka: Tunel a souvislosti [Odpovědět]
www:
Dovolím si v rychlosti jen pár postřehů k záležitosti tunelu. Předtím však drobné ohrazení. Jeden z autorů článku (v posl.č.Speciálu JT) píše, že přes Jesenicko vedla již od pravěku jakási obchodní stezka směřující dál na sever k Baltu. Obávám se, že tomu tak nebylo ani ve starověku. Se středověkem již zcela souhlasím. V tomtéž čísle Speciálu píše na první straně vydavatel, že vláda přijala skandální zprávu, která hodnotí dopad na životní prostředí ohledně budování tunelu. Opět jde o hluboký omyl. Tato zpráva sama o sobě není a nemůže být skandální. Ona jen sděluje fakt (bez jakýhkoliv vlivů-je vpracována tak jako desítky a stovky jiných), že v dané lokalitě-Červenohorskému sedlu-by životnímu prostředí prospělo, kdyby zde byl tunel. Nezabývá se otázkami dalších komunikací do vnitrozemí, obchvatů apod.
Myslím si, že celá záležitost dostává v současnosti zcela jinou dimenzi. Souvisí to s naším vstupem do EU a historickou tradicí našeho regionu. Jednoznačně jsme byli ekonomicky spjati s územím na sever od nás - dnes Polskem, do roku 1945 Německem a do r. 1742 bylo toto území součástí českého státu (než o něj Marie-Terezie ve válkách o dědictví-císařský trůn přišla). Hranice byla velmi prostupná jak pro obyvatele, tak zejména pro zboží. To se vozilo zejména železničními tratěmi v Bernarticích, Vidnavě a Mikulovicích. Prakticky vše se vyváželo (zejména "kamenné a dřevěné"zboží a zemědělská produkce - např. brzy ráno se do přistavených cisteren přelévalo čerstvé mléko, které se ještě tontéž ráno prodávalo na Ostravsko) tzv.severní cestou. Průchod do vnitrozemí nebyl až tak aktuální. Ostatně kdo "vyleze" na Zlatý Chlum má před sebou v dohledu cca 5 mil.dnešních polských obyvatel. Podobné možnosti se nám otevřou se vstupem do EU (byť postoj polských centrálních orgánů k otázce prostupnosti s otevřenosti hranic je příšerný). Tunel, ač byl v 1.pol.20.st. uvažován, nebyl až takovou prioritou. A to mějme na paměti fakt, že za 1.republiky (do r.1945) žilo v tehdejším okrese Frývaldov takřka dvakrát tolik obyvatel co dnes. Bezmála 70 tis.
Na druhé straně uvažovaný tunel jako takový, vítá snad každý dnešní obyvatel Jesenicka. Kdo z nás nechce být za 1/2 hodinky v Šumperku? Za hodinu v Olomouci? Je to logické a přirozené. Potíž je v tom, že pokud se "vykope díra" je to nevratný fakt. Po nás budou naše děti, vnoučata...
Nemohu také souhlasit se všemi argumenty jednoznačných zastánců tunelu, stejně tak i jednoznačných odpůrců - mnohé z jejich pravd jsou podávány úmyslně tak, aby co nejvíce zastrašily lidi, zvláště ty méně informované o celkovém záměru a plánech, jaké návaznosti jsou s tunelem spojeny. Osobně jsem zřejmě dospěl k jednoznačnému stanovisku k této věci. Svůj názor si prozatím ponechám pro sebe a budu sledovat, co vše se o záležitosti tunelu ještě dozvím a nechám se ještě chvíli přesvědčovat tou i opačnou stranou. Rád se pak také o svůj názor podělím.
P.Procházka
19.11.2003 14:15

Coudy: [Odpovědět]
www:
Plne souhlasim s Jozinem. Je sice dobre, ze ochranari chrani nasi prirodu, ale abychom tu kvuli nim za chvili nepomreli hlady...
19.11.2003 10:57

Marek Dostál: [Odpovědět]
www:
Nejsem organizovaný ochranář přírody, ale žiji tady a přišel jsem sem před lety z velkého města, i kvůli životnímu prostředí, které tady je. Tunel jako spojnice jesenicka do vnitrozemí by jistě přínosem byl, ale tunel jako součást rychlostní komunikace s napojením na dálnici na Wroclav s převzetím části nákladní dopravy v severo jižním směru, už mi tak dobré nepřipadá. Tahle informace není smyšlená, ale je uvedena přímo na www stránkách věnovaných tunelu a vytvořených investorem: www.cstunel.cz. Na těchto stránkách je na několika místech napsáno, že tunel natáhne mezinárodní nákladní dopravu a aby se zaplatil s uváděnou dobou návratnosti investice, bude těch kamionů muset být za den hodně. V tom je celý problém tunelu, když ho platí soukromý investor, tak bude chtít investované peníze zhodnotit. A těch tsíc až dva tisíce aut denně mu je nezaplatí a osobní doprava také ne.
17.11.2003 10:09

Alfieri: Zabij bobra, zachráníš strom ! [Odpovědět]
www:
Aneb, ve jménu zeleného Boha nechte vymyzat Jeseník a všechny vesnice za Sedlem z mapy. Tak by to totiž za chvilku dopadlo. Jestli už ne. Páni a dámy ,ochranáři, čím to přemýšlíte ? Že by recyklátem ? Stávající stav je mnohem děsivější, než to, čím strašíte. Plně souhlasím s Jožinem, ve všem má naprostou pravdu.
Tak, a teď se jdu někam schovat, abych nebyl ekologicky ukončen :-)))
13.11.2003 12:22

Jaroslav Bajger: "ochranáři" a tunel [Odpovědět]
www:
Pod tento příspěvek ve slovenčině bych se mohl podepsat. Jenom dodávám, že místním "ochranářům" nevadí ani to, že plánované velkorysé rekonstrukci silnice I/44 v úseku Domašov - Červenohorské sedlo, která by měla být částečnou náhradou za tunel na několik (pět, deset, dvacet???) let, bude muset ustoupit přes 25 hektarů vzrostlého lesa v tomto úseku podél stávající silnice. Ten se bude muset vykácet. Tohle se nikde nepíše, ale je to fakt. Co je na tom ekologického?
12.11.2003 18:32

Jožino: už bolo načase [Odpovědět]
www:
Čo Vám vadí na tunelu. Je tu ohromná nezamestnanoť (Jedna z najvyšších v ČR!!!). Práca ak aj je, je tak zle platená. (Jedna z najnižších mezd v ČR!!!) Tunel nie spása, je možnosť. Dosť ľudí si myslí(asi), že Jesenícko sa rozvinie tak nejak samo z turistiky, a všetci okolo sadnú na zadok nad krásov Jeseníkov. Nie, nesadnú. Je veľa kútov tak pekných ako Jeseníky, dá sa tam však dostať celkom bez problémov, alebo sa pracuje na tom, aby sa tam dostať dalo. Do Tatier vedie dialnica aj tunel, a na kráse im to neubralo. Na Šumavu sú tiež krásne cesty, a kto si sťažuje, že Šumava stratila? Kto jazdí často na Olomouc, Brno či Prahu, určite veľa krát počítal čas Praha - Olomuoc a Olomouc - Jeseník. Neporovnatelné. Tunel by sa mal postaviť čo najrýchlejšie, aby už nebolo neskoro. Koľko mladých ľudí chce po škole zostať na Jesenícku? Ochranári by sa mali zamerať na skutočnú realizáciu výstaby a elimináciu vplyvov na ŽP. Stávajúca cesta je horšie zlo ako tunel a je otázkou času, kedy sa tam udeje niečo, čo skutočne poškodí prírodu nenávratne.
Boli časy, keď sa protestovalo proti obchvatu Mikulovíc... Kde tie všetky varovania a zaručené info sú? Mikulovice majú pokoj od áut, vodiči volnú cestu. Nepostrehol som ani zhoršenie ovzdušia.
Ochranári by sa mali venovať ochrane prírody. Do prírody patria nielen stromy, ale aj rieky. Na Jesenícku už rieku nemáme. Je to kanál Bělá a nikomu to nevadí... Ochranári, ochranári.
11.11.2003 16:39

Jožino: [Odpovědět]
www:

11.11.2003 15:57

Marek: Re: pro autora článku [Odpovědět]
www:
Takové akce proběhly cca před rokem a půl, nejvíce se v tomto angažuje pan Míček, i nějaké petice se konaly. Pak to na nějakou dobu utichlo a mezitím se to v tichosti schválilo. Pochybuji, že je nějaká síla, která dokáže proti tak velkým penězům, které jsou ve hře, úspěšně bojovat.
30.10.2003 13:55

Lea: pro autora článku [Odpovědět]
www:
Zajímalo by mě, co se v této fázi dá udělat proti tunelování Jesenicka? Proč nejsou aktivní ochránci přírody v Jeseníku? Z dlouhodobého hlediska je přece tunel pro Jeseníky katastrofou. Nepomohla by např. petice či jíná akce?
30.10.2003 11:17

Nový příspěvek

Zpět na článek


 
Společenská kronika (klikni)
1 Odešli z našich řad
2 Řádková inzerce
Nejčtenější články
Nadýchali ještě před Silvestre...
Rekordní výtěžek z prodeje pun...
Vánoční koncert v Bělé
Tradiční silvestrovské střílen...
Nechytejte kočky o Vánocích
Nejčtenější sloupky
Nic není zadarmo
Boj o koryta nebo o principy?
Dvě události
Kauza Jindřichov
Jeseník chce stavět plavecký b...
JAW Studio
Tento web neuchovává data návštěvníků.